Söndag 10.03.14

Läste på facebook att det är PI-dagen idag 3.14... haha... nördigt =P Men lite kul!!

Helgen då:

Fredag. Jag och Alexx skrev Pm på HumSam hela dagen. Mycket kaffe blev det och nu är tre sidor producerade. Bara 7 kvar :/ Måste ju tillägga att jag åt en god bulle också. Stor var den och kostade bara 5 kr. Kunde bara inte säga nej... vilket affärsknep... jag köper för att det är billigt, inte bra!! Alexx var mer nyttig (och tråkig) och åt två bananer =P

De ringde från Kisa också och berättade att jag har fått 8 veckor sommarjobb, wehuu! Blev ju lovad 5 v sist jag va där men nu har de tydligen utökat. Passar mig utmärkt :D Börjar torsdag 17 juni och kör på i 8 veckor. Kan ju inte bli bättre än så. Får ju tre veckor semester sen innan skolan börjar också. Ibland har man flyt!!

Klockan 16 packade vi ihop våra prylar och begav oss hem för 30 minuters vila. Sen tog vi bussen in till stan. Det var nämligen myskväll hos Elin som stod på schemat. När vi kom dit åkte vi till Maxi och handlade. Blev fläskfilé, ugnstekta grönsaker, bea-sås, hallon/blåbärspaj och godis. Behöver jag tillägga att man blev mätt? Elins vovve Noz var lika galen som vanligt. Han hade en vidrig anka som såg ut som en stor boll. Den var slemmig och hårig och självklart skulle Noz kasta den i vår paj!!! Blööö... Som tur va innan den åkte in i ugnen så forhoppningsvis försvann bacillerna. Men vi får väl se... kanske växer ut en hundsvans inom kort :S Fick även äckel-ankan kastad i ansiktet en gång. Hunden hade minsann inga skuldkänslor för det! Fick se lite film från Elins resa till Kanarieöarna och självklart åkte tvn på när Solsidan började...hehe...måste va världens roligaste program!!

När jag och Alexx skulle sova hittade jag en gul anka på min kudde...TACK! (som tur va inte noz anka utan en som jag vann på liseberg för några år sen) Alexx har humor.... =P

Lördag: Vaknade av att solen sken. Härligt! Serverade Alexx frukost och sen gick vi till HumSam igen för att dra ut lite papper. Men de va såklart stängt.. :/ Nåja, träffade Anja iallafall och fick en bok som ska användas till c-uppsatsen!

Prommenad ner till stan. Shoppade en primer på make up store och Alexx hittade lite kläder på Gina. Sen bar det av hem till mina föräldrar där det bjöds på lunch. Hela släkten var där och Alexx skötte sig bra =P Minsta brorsonen tittade mycket skeptiskt på henne dock när hon försökte bära honom. Men efter ett tag blev hon accepterad och fick till och med ett leende :)

Åkte hem igen och sen kom Rindi. Lagade enchilladas och jag har minsann en matlåda idag, hurra =) Det som är så gott!!

Kvällen avslutades hos Hanna som har fyllt 25! Present blev ett resturangbesök. Hon fick tre menyer i ett kort att välja på så nu hoppas jag hon snart bestämmer sig så vi kan spika datum, mums! Hon hade gjort supergod bål också med frysta bär i!

Här kommer lite bilder:

 Hanna och Alexx


 Jag och Rindi


 Tjejerna från klassen

Dock blev det en liten (läs:stor) besvikelse när helt fel låt vann melodifestivalen... Men det ska jag inte gå in mer närmre... då blir jag bara arg =P

Söndag: Har ungefär en miljon grejer att göra idag känns det som. P6-grejer, FF-grejer, Pm-grejer, imorn är de hemtenta och jag har inte pluggat :/ Nåja.. det är ju söndag.

Ikväll blir det iallafall middag hos Ann tillsammans med henne och Emma. Ska bli kul! Nä dax att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0