En dag utan mobiltelefon

Vaknade upp imorse och såg att jag inte hade någon täckning på mobilen. Nåja, tänkte jag och stoppade mobilen i fickan för att vandra till campusbussen. När jag stod och väntade på bussen skulle jag skicka ett sms. Fortfarande ingen täckning. Insåg då att idag var dagen jag firade 10 dygn tillsammans med min nya mobil, och även 10 dygn tillsammans med Halebop då jag bytte abonemang i samma veva. Försäljarens ord ekade i mitt huvud "Halebop kommer skicka ett nytt sim-kort till dig för ditt gamla kommer tas ut bruk".... Ok, läget var alltså såhär: Telia hade plockat bort mig från mitt gamla sim-kort, och Halebop hade inte skickat något nytt... Uff... jag som är handikappad utan telefonen... och inte kunde jag ringa Halebop och klaga heller då jag inte hade nån telefon. Bra där!! Under dagen fick jag hanka mig fram genom lånade mobiltelefoner..

Var iallafall Socionomdagen idag. Jättebra =) Var med på de två första föreläsningarna. En tjej från Flyktingmedicinskt centrum var och pratade samt Philip Lalander, som vi har haft lite kurslitteratur av i tidigare kurser. Både föreläsningarna var till belåtelse! Fick gratis lunch av SKTF också. Trodde vi skulle få en baugette men det visade sig vara riktig mat, med dryck sallad och bröd. Gött :D Efter lunch så kände jag skolböckerna skrika efter mig så det blev en snabb-fika hos A och därefter bar det av hem med Campusbussen.

Mobilproblemet var fortfarande bestående så jag lyckades få tag i mamma så hon kom och hämtade mig. var ju tvungen att fixa en lånemobil. Försökte ringa halebop men de hade bara automatisk kundtjänst och hjälp via mail... pööh, så illa. Fick iallafall tag på Phone House där jag köpte mobilen och de skulle lösa det åt mig om jag kunde ta mig dit. Sagt och gjort. Brummade iväg till Ikano och där låg ett nytt sim-kort och väntade snällt på mig. Jag är nöjd. Fick behålla mitt nummer och alla nummer i telefonboken är kvar. Bra avslut på kvällen :)

Nu ska jag försöka motivera mig att plugga lite och efter det blir det dokumentär om en flicka som föddes med 4 ben och 4 armar! Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0