Jag ska aldrig mer åka tåg..

Igår skulle jag träffa Emma 16.30 vid resecentrum. Då jag hoppade av min buss 16.13 hann jag höra det sista av ett meddelande som skreks ut i högtalarna. Någonting om Linköping, Norrköping och spårändring. Gick till pressbyrån för att köpa en chokladkaka (som för övrigt kostade 32 kr. Tur den var god) och där var det tjockt med folk. Började såklart ana oråd och trängde mig fram till tv-apparaterna. "På grund av signalfel är det förseningar sträckan Linköping- Norrköping". Jahaa. När Emma kom vid 16.25 hördes ett nytt meddelande.

- Tåg mot Norrköping kommer strax in på spår två och beäknas avgå 16.33

Hurra tänkte vi. Bara 5 minuter försenat. (Kan ju tillägga att både Emma och jag var rejält hungriga). Vi gick till spår två och när vi kommer upp på perongen åker ett tåg därifrån. Nåja tänkte vi, det skulle säkert till Mjölby, ett nytt tåg kommer nog snart. Och mycket riktigt, ett nytt Östgötatrafikentåg rullar in på perongen. Alla passagerare hoppar på (Och det var inte få ska jag säga. Eftersom det var förseningar så var det tjockt på tåget). När alla satt sig och vi är redo för att åka ropar tågvärden ut:

- Vi har fått information om att det här tåget kommer att gå till Mjölby

Ehhh jaha!!! Det gick ju ett tåg till Mjölby för 5 minuter sen men... Det var bara att hoppa av igen. Väl ute på perongen:

- Tåg till Norrköping kommer gå från spår 4, 16.48. Mot nästa spår! Där står ett tåg och väntar. Jag har precis hoppat på tåget då tågvärden säger:

- Vill göra er observanta på att detta tåg går till Mjölby.

Är det ett skämt eller???? Nu ska tre tåg gå till Mjölby inom 15 minuter, och ingenting till Norrköping. Jag hoppar av tåget och vet inte om jag ska skratta eller gråta. En röst i högttalaren säger:

- Tåg till Norrköping går från spår två.

Men där var vi ju nyss!! Går ner i "underjorden" igen. När vi är påväg upp på spår två (IGEN!) så säger rösten i högtalaren.

- Tågen är inställda och ersättningsbuss kommer komma till hållplats D2.

Crap... Det var kallt och vi var hungriga. Gick till D2 och fick vänta där i 60 minuter innan bussarna kom.... Alltså helt sjukt... Jag köper att det är signalfel för det kan inte Östgötatrafiken göra så mycket åt. Men att informationen är så katastrofalt dålig, DET är deras fel!

Väl framme i Norrköping, 2 timmar försenade och jättehungriga, sprang vi till Max. Vägen var lång och rak och Max "föravann längre och längre bort" ju närmre vi kom :( Take away blev det och mina pommes åts i farten medans vi sprang. Hem till Lena. Pust ut i 20 minuter och äta upp hamburgaren. Till Flygeln. Tur att konserten var kanon iallafall!!! =) Johnossi gjorde att kvällen slutade bra, mot alla odds.

Kan tillägga att jag var orolig när vi skulle åka hem. Tänk om samma sak skulle hända nu?! MEN, tåget kom i utsatt tid och jag hann med min anslutningsuss. Pjuuh..

Nä nu ska jag tvätta!

Kommentarer
Postat av: Hanna Dahlin

haha, låter helt sjukt ju! Tur Max är gott iaf:)

2010-10-18 @ 21:32:16
URL: http://hdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0