Disney On Ice och Kärleksfesten

Har fått en riktigt Disney-Dos, trots att jag bara såg 45 minuter av showen. När vi kom dit var det självklart dax för shopping av diverse ätbara saker. Popcorn 95 kr, sockervadd 95 kr och godis på det. Puh.. vilka priser de tar ut!! Tur att man fick en plasthink (till popcornen) och en blundermössa (till sockervadden) på köpet. Och tur att jag skapp betala =P Vi hade jättebra platser på andra raden på parkett. Musse, Mimmi, Kalle, Kajsa och självklart Långben (som inte kunde hålla  sig på fötterna) hälsade oss välkomna och sen bar det av mot Lejongkungens hemtrakter. Än så länge allt väl. Efter Lejonkungen dök vi ner i havet och hälsade på Lilla sjöjungfrun. Dessvärre är ju bläckfisken Ursula med i den filmen och när hon kom in, det släktes ner och det hördes massa onda skratt över hela Cloetta Center, blev det för mycket för yngsta brorsonen. Jag förstår honom, är man tre år är sånt där lite läskigt. Det kom lite tårar men sen var det bra.  Oturligt nog var det inte slut här. Ursula kom tillbaka, i en annan skepnad, 5 meter högre och med en diameter på cirka 8 meter. En gigant med andra ord. Nu var det kört. Efter pausen stannade jag och fasters gulle-plutt utanför och klättrade på bänkar istället. Det var mer populärt och O var vid gott mod efter föreställningen.

På eftermiddagen bar det av till Norrköping för Kärleksfesten. Vi i P6 skulle va där och dela ut kondomer så vi hade gjort ett lotteri där man kunde vinna lite olika påsar med kondomer, info och raggningsrepliker i. Såg ut som det var mycket uppskattat så det var jättekul :) Vissa var lite stela och tyckte det var pinsamt men de flesta skrattade högt när de fick Herpes på snurran och vann en upplysningsbroschyr om könssjukdomar. Mycket lyckad kväll! Killarna som kom dit och tävlade ville ju självklart testa om sina raggningsrepliker fungerade så jag tror aldrig att jag fått så många raggningsrepliker sagda till mig på en och samma kväll. Vissa var ju bättre än andra =P

När priserna var slut packade vi ihop och jag tog tåget hem till Linköping. Skönt att komma hem! Idag blir det lite städning i hemmet samt Ikano med mamma.


Kommentarer
Postat av: Geten

Haha, stackars Skallen, fick du inte se hela? Men det bästa var nog innan pausen i alla fall. Men kostade popcorn och sockervadd 95 spänn på dagen? På kvällen kostade de "bara" 90. =P

2010-02-14 @ 12:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0