Nu är helgen över..

I fredagskväll var Alexx här. Vi hade myskväll, åt enchiladas och planerade vår c-uppsats. Ämnet kommer antagligen bli något i stil med "kvinnors våld mot män". Måste bara finslipa lite och fixa frågeställningar.
'
Lördagen var tänkt att viga åt plugg men när mamma och pappa ringde och berättade att brorsönerna skulle komma till stan var jag inte svårövertalad :) Nån timme senare satt jag i bilen till Maxi för lite shopping och ytterligare nån timme senare stod jag vid spisen hos föräldrana och gräddade våfflor, mums!! Blev glatt överraskad när jag såg att yngste brorsonen börjat krypa. Hur gulligt är det inte när han kryper efter mig ut i köket? Såg helt plötsligt en litet huvud som stack fram bakom skåpet och sen gnällde han lite för då ville han bli buren :D hade jag i och för sig inte tid med eftersom jag gräddade våfflor men det va ju tur att "farmor" rykte in!

Sen var det dax att åka till Norrpan. Pendeln gick som den skulle (puuh) och jag hade turen att kommer precis lagom till en buss, skönt att slippa gå nu när de är så kallt =P Väl hemma hos Alexx lagade vi hamburgare med basilika och oliver i, gött =) Jag stod även och hyllade Alexx kniv som är nyköpt...det skulle jag aldrig ha gjort...Svisch, å sen var det ett jack i fingret :( (kan tilläggas att det var andra gången den dagen jag skar mig. Första var när jag satt vid pianot och spelade Winnerbäck-låtar...) När vi hade ätit kom Frida förbi och därefter begav vi oss till E i ettan som hade födelsedagsfest/förfest innan Vinterkravall-N. Massa socionomer där, skoj!

Vid 22.30-snåret började vi röra oss mot Trappan. Möttes av vääääärldens kö (trots att vi hade förköp). Hade lite flyt dock för längst fram i kön hittade jag S, vars biljett jag hade, så jag smet in lite diskret in med honom. Ska nog skaffa mig en privat-köare till alla Trappanfester för det här gick ju undan =)

Vinterkravall-N då? Kul =) Lite dålig musik ibland men det funkade. Och lite för mycket folk, då rätt mycket tid tillbringades med att leta efter klasskompisarna :/ Första timmen inne på Trappan tillbringades för övrigt i bar-kön så det var lite segt. Men det gick ann det med då mitt kö-sällskap lyckades bryta sönder sitt visa-kort på mitten (måste man inte ta i rätt hårt för att göra något sånt) =O så det var ju underhållande iaf =P Senare på kvällen träffade jag på J som påväg till Trappan blivit biten av en hund! Stackar´n skulle ta stelkramp dan efter (läs: idag :) )

Vid halv tre traskade jag och Alexx hem och somnade gott. Vaknade kl 10 imorse och hade världens ångest för att jag har så mycket att plugga. Men de tankarna sköts bort och när vi sen vaknade vid 12 så var man rätt utvilad =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0