Dagen D

Idag är den dagen vi alla har väntat på. Tenta 14-18. Uff, jag som alltid brukar va trött efter lunchen. Hade varit bättre om tentan legar på förmiddagen.. Har iallafall bryggt morgonkaffet och sitter här och peppar. Ska hetsläsa in det sista och sen blir det 12-bussen till Norrköping. Igår bryggde jag för övrigt sveriges äckligaste kaffe. Vet inte vad felet blev men vidrigt var det. Funderade på om jag glömt lägga i filter men..nej..allt var i sin ordning.

Jag och Hanna har dessutom kommit framt till att statistik inte är logiskt. Hur kan 20% skillnad vara mindre samband än 3% skillnad? Speciellt när det står i boken: Ju högre skillnad, desto större samband! Nej nej, då ska man tänka höjdhopp. Ribban är lagd på 20% då det är vårt grundantagande. Når partialsambandet över ribban bekräftas vår teori. Borde det helt enkelt inte vara så att om parialsambandet INTE når över ribban, bekräftas vår teori? Nåja, ologiskt tänker jag. Men jag har lärt mig det. Hoppas hela tentan handlar om höjdhoppstekniker. Då kommer jag få MVG! Wish me good luck! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0