En dag på HU

Imorse skulle jag gå till Hälsouniversitetet. Ja du läste rätt, GÅ. Jag hade sett fram emot en trevlig morgonprommenad i strålande sol men så blev det inte. Istället möttes jag av snöstorm och oplogade gator och trottoarer. Snöstormen blev bara värre och värre och jag pulsade fram i snön med tunga steg. Mina vinterkängor är ju inte direkt de lättaste skor jag äger. Mascaran la sig som små bollar längst ut på öronfransarna och jag vågade knappt blinka då jag misstänkte att resultatet skulle bli en svart kant under ögonen. När jag kom fram till sjukhuset (efter 50 minuter.. puuh) råkade jag titta in i ett fönster som avspeglade en horribel bild..AV MIG!!! Mascaran hade inte bara kladdat lite, nä, den hade minsann runnit så jag hade 4 sträck på cirka 7 cm som gick ner på hakan. Och så gick jag omkring bland folk. Kunde inte nån ha sagt något??? Fast de så klart, då hade jag nog blivit arg ;) Uppgiven torkade jag bort det värsta med min vante och när jag äntligen var framme var toan mitt första mål...

Har iallafall vart produktiv idag och lyckats göra min kompletering då jag missade ett seminarium när jag var i Australien, samt läst två kapitel i boken. =)

Nu är jag nyss hemkommen från gymet! Hårdträning på crosstrainern och maskiner, skönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0